اپل ایدی

اپل ایدی

۵ توصیه برای جلوگیری از ریزش مو

برای پیشگیری از ریزش مو ۵ نکته مهم پیشنهاد می‌کنیم که رعایت آنها می‌تواند سودمند باشد: ۱- سعی کنید در برنامه غذایی خود از سبزی‌ها و میوه‌های تازه به مقدار زیاد استفاده کنید. به این منظور خوردن سبزی‌هایی چون کرفس، جعفری، کاهو و اسفناج بیشتر توصیه می‌شود. گفتنی است اسفناج علاوه بر خاصیت تقویت‌کنندگی رنگدانه‌های مو، یک منبع غنی از آهن است که باعث تقویت استخوان‌ها، ناخن‌ها و موها می‌شود. اسفناج به تنهایی در بدن جذب پایینی دارد و باید برای اثرگذاری بیشتر همراه با آبلیمو و یا ماست مصرف شود. ۲- پس از حمام کردن اگر موهای شما خشک و پرحجم می‌شود به جای ژل که باعث خفه شدن مو می‌شود از روغن‌های مفید و سالم گیاهی استفاده کنید. به علاوه به خاطر داشته باشید که هیچ روغنی نباید بیش از ۳ ساعت روی سر بماند و پس از آن باید به خوبی شسته شود. ۳- حنا برای مو، گیاه مفیدی است اما تاثیر خود حنا با شامپوهای آن به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. اگر رنگ حنا به‌ نظرتان ناخوشایند است می‌توانید از گیاهان بی‌رنگ‌کننده استفاده کنید. ۴- سبوس برنج نیز گیاه بسیار مفیدی است که می‌توان از دم‌کرده آن به جای چای برای تقویت موها استفاده کرد. ۵- از تماس گرد و خاک و دود زیاد به موها خودداری کنید که دشمن مو هستند. در پایان نیز توصیه می‌شود در حد امکان به جای شانه پلاستیکی از شانه چوبی استفاده کنید. همچنین تا حد امکان از سشوار استفاده نکنید و درصورت ضرورت، حرارت آن بسیار کم باشد.به علاوه از شانه‌کردن موها در حمام بپرهیزید. سپاس از دکتر مهری صادقی


برچسب‌ها: ریزش موجلوگیری از ریزش مو, پرپشت کردن مو, موهای چرب, املاح لازم برای مو
+ نوشته شده در  جمعه بیست و هفتم تیر 1393ساعت 1:50  توسط اپل ایدی  | 

برای جلوگیری از ریزش مو چه باید خورد ؟

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که به جرات می توان گفت اکثر مردم دنیا با آن مواجه هستند. عوامل زیادی مانند عوامل محیطی، ژنتیکی، هورمونی ، برخی بیماری ها مانند اختلالات تیروئید ، آنمی ( کم خونی ) و نوع تغذیه در ریزش مو دخیل است. اهمیت رژیم غذایی را در حفظ سلامتی بدن به خصوص مو ، نمی توان نادیده گرفت. تحقیقات اخیر ژاپنی ها بعد از جنگ جهانی دوم این امر را تایید می کند؛ چرا که استفاده از رژیم غذایی غربی ها به وسیله ی ژاپنی ها باعث اضافه وزن توام با ریزش مو در اکثر مردم شد. شایع ترین دلیل ریزش مو در زنان کمبودهای غذایی است، زیرا معمولاً برای کاهش وزن خود رژیم های غیر اصولی را به کار می برند که نتیجه ی آن بروز این مشکل است. همچنین کسانی که مواد غذایی حیوانی مصرف نمی کنند و به اصطلاح گیاهخوار هستند، به دلیل عدم اطلاع کافی در زمینه چگونگی مصرف غذاهای گیاهی، دچار کمبود پروتئین ، روی ، آهن ، اسیدهای آمینه ی ضروری ، ویتامین های گروه B و ... می گردند. در زیر منابع برخی از عناصر مهم و موثر در سلامت مو ذکر شده است : پروتئین : اساس و پایه ی نیاز بافت های بدن مانند مو، ناخن ، پوست و ... می باشد و در موادی مانند انواع گوشت ( مرغ ، ماهی و گوشت قرمز ) ، تخم مرغ ، لبنیات و حبوبات به میزان فراوان وجود دارد. در مواد نشاسته ای مثل نان ، برنج ، ماکارونی و سبزی ها نیز به مقدار کمی وجود دارد. اسیدهای آمینه اجزای تشکیل دهنده پروتئین ها هستند که در مواد ذکر شده در بالا وجود دارند. کلسیم و منیزیم : گروه شیر و لبنیات منابع غنی کلسیم و منیزیم و نیز پروتئین هستند. اگر فردی دچار عدم تحمل لاکتوز ( قند موجود در شیر ) باشد و از سایر مشتقات لبنیاتی نیز برای تامین نیازهای بدن خود استفاده نکند، باید به طور روزانه مکمل کلسیم مصرف کند و مصرف سایر غذاهای غنی از پروتئین را نیز افزایش دهد. ویتامین های گروه B: یکی از راههای درمان ریزش مو مصرف مواد مغذی حاوی ویتامین B زیاد است که در گروه ویتامین های B ، ویتامین B6 و بیوتین اهمیت خاصی دارند. بیوتین ویتامینی است که دربسیاری از محصولات آرایشی به عنوان مکمل بهبود دهنده وضعیت مو اضافه می شود، زیرا عارضه مشخص کمبود بیوتین، ریزش مو است. منابع غذایی غنی از ویتامین B6 و بیوتین را برایتان ذکرمی کنم. منابع غنی از B6 : جگر، موز ، دانه آفتابگردان، ماهی ، مرغ، جوانه گندم ، آلوی خشک ، گوشت ، غلات سبوس دار ، مخمر و زرده تخم مرغ ( به ترتیب) و منابع غنی بیوتین : جگر و گوشت مرغ، جوانه گندم، سبوس گندم، تخم مرغ و بادام زمینی است . آنتی اکسیدان ها شامل ویتامین E ، ویتامین C ، بتاکاروتن ( پیش ساز ویتامین A که در سیب زمینی شیرین، هویج ، اسفناج پخته، کدو حلوایی ، طالبی ، زرد آلو ، کلم بروکلی ، گریپ فروت قرمز وجود دارد ) ، روی و سلنیوم می باشد. رژیم های غذایی نامناسب توام با سیگار کشیدن و آلودگی هوا باعث فعال شدن رادیکال های آزاد و به خطر افتادن سلامت فرد می شود. آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که می توانند اثر رادیکال های آزاد را خنثی کنند. همچنین باعث ساخته شدن موی جدید و استحکام آن می شوند. به هر حال رفتار تغذیه ای صحیح که همیشه مورد تاکید می باشد، میزان رشد و استحکام فولیکول مو را بهبود می بخشد. طبق نظر کارشناسان تغذیه می توان گفت ویتامین ها به خصوص ویتامین های گروه B مانند بیوتین، اسید فولیک ، پانتوتنیک اسید و برخی املاح مانند روی، آهن، گوگرد، سیلیس و مس اثرات مثبت زیادی بر روی مو دارند. آزمایش ها حاکی از آن است که مصرف بیوتین به صورت مکمل باعث تقویت و بهبود پوست به خصوص فولیکول های مو می شود. در ضمن در مورد کاهش مصرف نمک و اثر آن در توقف ریزش مو نظریه هایی ارائه شده است، اما در صحت این نظریه ها تردید وجود دارد . ولی در هر حال کاهش مصرف نمک برای سلامت عمومی بدن مفید است. دانشمندان ژاپنی بر اساس تحقیقات خود معتقدند که وجود چربی زیاد در رژیم غذایی مردان، مکانیسم طاسی را سرعت می بخشد. به این ترتیب که قسمتی از پوست سر آنزیمی به نام گاما- آلفا- رداکتاز تولید می کند. این آنزیم باعث تبدیل هورمون تستوسترون به دی هیدروتستوسترون (DHT) می شود که این ترکیب باعث ریزش مو می شود. غدد چربی مجاور هر فولیکول مو نیز این آنزیم را تولید می کنند. وجود چربی زیاد در غذا باعث تحریک غدد چربی و افزایش فعالیت این غدد برای تولید آنزیم نام برده می شود. بهترین توصیه این است که غذاهای مفید و خوشمزه اما کم چرب مصرف نمایید. البته این عمل باعث رویش موی جدید نمی شود، اما می تواند از ریزش سایر موها جلوگیری کند. به طور کلی باعث سلامت جسم نیز می شود. همچنین مصرف مقداری مخمر همراه یک لیوان آب پرتقال در صبح بسیار سودمند می باشد؛ زیرا مخمر منبع مناسبی از ویتامین های گروه B و املاح کمیاب ( املاحی که بدن به میزان خیلی کم به آن ها نیاز دارد) و اسیدهای آمینه است. به علاوه مصرف روغن ماهی و گردو که دارای اسیدهای چرب اُمگا- 3 و تخمه آفتابگردان که دارای اسیدهای چرب اُمگا-6 است ، مفید می باشد. برخی از مردم برای تامین مواد مغذی مورد نیاز خود تمایل دارند از قرص و دارو استفاده کنند و کمتر سراغ مواد غذایی مفید می روند. متخصصان تغذیه معتقدند که تنها 10 تا 20 درصد از مواد مغذی این قرص ها جذب می شوند و هنوز عوامل ناشناخته ی زیادی در غذاها وجود دارد که هنوز به شکل شیمیایی در داروها ساخته نشده اند، در نتیجه قرص و دارو هرگز نمی تواند جانشین غذا شود و فقط در مواقع ضروری از مکمل های غذایی می توان استفاده کرد. بررسی ها نشان می دهند که اسیدهای چرب اُمگا- 3 و اُمگا-6 با سلامت مو در ارتباط هستند؛ زیرا اغلب مردم وقتی منابع این نوع اسیدهای چرب را کمتر مصرف می کنند و یا اصلاً مصرف نمی کنند، دچار خشکی و شکنندگی مو ، خارش و شوره پوست سر و در نهایت ریزش مو می شوند. منابع اسیدهای چرب اُمگا-3 و اُمگا-6 اسیدهای چرب اُمگا-3 شامل آلفا- لینولنیک اسید و ایکوزا پنتانوئیک اسید (EPA) است در ماهی های آب سرد مانند ماهی سالمون و ساردین، روغن سویا و کانولا، جوانه گندم ، روغن گردو ، روغن تخم کتان یا پنبه و روغن ماهی یافت می شود. اسیدهای چرب اُمگا-6 شامل اسید لینولئیک و اُمگا- لینولئیک اسید می باشد و در روغن های غیر اشباع گیاهی مانند روغن ذرت، روغن کانولا، روغن سویا، روغن بادام زمینی و روغن آفتابگردان یافت می شوند.


برچسب‌ها: ریزش موجلوگیری از ریزش مو, پرپشت کردن مو, موهای چرب, املاح لازم برای مو
+ نوشته شده در  جمعه بیست و هفتم تیر 1393ساعت 1:47  توسط اپل ایدی  | 

بارسلونا به دنبال جذب مدافع فرانسوي والنسيا

مدير ورزشي تيم فوتبال بارسلونا با تأييد اين موضوع که اين تيم براي جذب مدافع 30 ساله والنسيا اقدام کرده، تأکيد کرد اولويت باشگاه جذب يک مدافع مياني است.


 

باشگاه بارسلونا تا کنون مارک‌آندره تِر اشتگن، کلوديو براوو، ايوان راکيتيچ و لوئيز سوارز را در نقل‌و‌انتقالات تابستاني 2014 به خدمت گرفته است ولي حالا اولويت اين باشگاه جذب يک مدافع مياني است تا جاي کارلس پويول را که در پايان فصل اخير اعلام بازنشستکي کرد، پر کند.

به نقل از تسنيم، آندوني سوبي‌سارتا، مدير ورزشي تيم فوتبال بارسلونا در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: براي جذب ژرمي مَتيو، مدافع مياني والنسيا اقدام کرده‌ايم و باشگاه والنسيا هم از اين موضوع مطلع است. اگر موفق به جذب اين مدافع فرانسوي نشويم سراغ گزينه‌هاي ديگري در اين پست مي‌رويم.

وي افزود: اميدواريم تا باشروع فصل جديد لاليگا موفق به جذب يک مدافع مياني شويم. اگر پيش از اين نياز به بازيکني در اين پست داشتيم حتماً به دنبال جذب آن مي‌رفتيم. بارسا به دنبال بازيکني در پست دفاع است که بتواند چندين سال بهترين عملکرد را داشته باشد و در حال حاضر هم در فکر جذب چنين بازيکني هستيم.

سوبي‌سارتا در پايان خاطرنشان کرد: جذب مدافع مياني هدف 80 الي 90 درصد باشگاه‌هاي بزرگ اروپايي است و اين فقط به اين بستگي ندارد که ما به دنبال چه هستيم. به جز داويد لوئيز که به پاري‌سن‌ژرمن پيوست هنور انتقال برجسته‌اي در بازار نقل‌و‌انتقالات تابستاني در بين مدافعان صورت نگرفته است.

گزارش‌ها حاکي از آن است که کاتالان‌ها براي جذب ژرمي مَتيو، مدافع فرانسوي والنسيا پيشنهاد 20 ميليون يورويي داده‌اند.

 



برچسب‌ها: بارسلونا, اسپانیا, مسی, سارتا
+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و ششم تیر 1393ساعت 19:19  توسط اپل ایدی  | 

آخرين رده‌بندي فيفا اعلام شد

تيم ملي فوتبال کشورمان در تازه‌ترين رده‌بندي فيفا با شش پله سقوط در مکان چهل‌و پنجم جهان قرار گرفت و جايگاه نخست آسيا را به ژاپني‌ها داد.


 

سايت رسمي فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) فهرست بهترين تيم‌هاي ملي فوتبال دنيا در ماه جولاي 2014 را اعلام کرد که براساس آن، تيم ملي ايران با شش پله سقوط و 563 امتياز در پله چهل‌وپنجم جهان قرار گرفت. شاگردان کارلوس کي‌روش که در رقابت‌هاي جام جهاني 2014 با يک تساوي و دو شکست عملکرد بهتري نسبت به تيم‌هاي ديگر آسيايي داشتند اما در قاره کهن رتبه نخست را به ژاپن دادند و خود به رده دوم سقوط کردند.

در رده‌بندي کلي هم تيم ملي آلمان با قهرماني در جام بيستم با 1724 امتياز به رده نخست اين رده‌بندي صعود کرد و جاي اسپانيا را گرفت. تيم‌هاي آرژانتين و هلند نيز به ترتيب در مکان‌هاي دوم و سوم جاي گرفتند.

رده‌بندي 10 تيم برتر جهان در ماه جولاي 2014 به شرح زير است:‌

1- آلمان با 1724 امتياز (يک پله صعود)

2- آرژانتين با 1606 امتياز (3 پله صعود)

3- هلند با 1496 امتياز (12 پله صعود)

4- کلمبيا با 1492 امتياز (4 پله صعود)

5- بلژيک با 1401 امتياز (6 پله صعود)

6- اروگوئه با 1330 امتياز (يک پله صعود)

7- برزيل با 1241 امتياز (4 پله سقوط)

8- اسپانيا با 1229 امتياز (7 پله سقوط)

9- سوئيس با 1216 امتياز (3 پله سقوط)

10- فرانسه با 1202 امتياز (7 پله صعود)

رده‌بندي پنج تيم برتر آسيا در آخرين رده‌بندي فيفا به شرح زير است:

1- ژاپن با 604 امتياز (يک پله صعود - چهل‌وپنجم جهان)

2- ايران با 563 امتياز (6 پله سقوط - چهل‌ونهم جهان)

3- ازبکستان با 523 امتياز (7 پله صعود - پنجاه‌ودوم جهان)

4- کره‌جنوبي با 501 امتياز (يک پله صعود - پنجاه‌وششم جهان)

5- اردن با 500 امتياز (6 پله صعود - پنجاه‌وهفتم جهان)

 

 



برچسب‌ها: رده بندی فیفا, رتبه آلمان
+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و ششم تیر 1393ساعت 19:15  توسط اپل ایدی  | 

اررور ۱۰۰۹ و رفع آن

خرید اپل ایدی

 

برای دوست داران اپل و البته کسانی که از محصولات اپل و آیتونز مارکت استفاده می کنند ۱۰۰۹ عدد جالبی نیست، این چهار رقم سدی است در مقابل کاربران ایرانی. در ظاهر شاید این فقط یک پیغام خطا برای جلوگیری از استفاده از آیتونز مارکت باشد اما در اصل قضیه، تحریم ایران در استفاده از محصولات اپل است.

تحریم، تحریم است حتی اگر در دنیای مجازی باشد. ارور ۱۰۰۹ می گوید کشور شما حق استفاده از سایت را ندارد.

قضیه به همین جا ختم نمی شود و تنها اپل نیست، آندروید مارکت هم زمان هایی اقدام به مسدود کردن کاربران ایرانی کرده و از پس این تحریم ها فقط کاربران هستند که با مشکل مواجه می شوند و بس!

بارها اپل اقدام به برداشتن این ارور کرده است و باز روز از نو روزی از نو

اسفند ۹۰ خبری خوشحال کننده منتشر کردیم که چه؟ حذف پیغام خطا ۱۰۰۹ در App Store برای کاربران داخل ایران اپل تحریم را قطع کرده و می توان از داخل ایران از آیتونز دانلود کرد بدون آنکه از روش های معلوم استفاده کنید.

باید ببینیم این تحریم دوباره تا کی ادامه پیدا خواهد کرد؟؟!!!

 

برای استفاده از آیتونز تنها راه حل، استفاده از وی_پی… است، اما افت سرعت آن اجتناب ناپذیر است.

اما ترفند دانلود از آیتونز:

۱-از وصل بودن وی_پی… اطمینان حاصل کنید

۲-روی برنامه مورد نظر کلیک کنید تا دانلود آغاز شود

۳-وی_پی… را قطع کنید و دوباره دانلود را آغاز (Resume) کنید.

 

به همین راحتی…!

خرید اپل ایدی


برچسب‌ها: خرید اپل ایدی
+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و ششم تیر 1393ساعت 19:6  توسط اپل ایدی  |